Pagina's

zaterdag 29 oktober 2011

Vakoverschrijdende cases Marketing

Dit weekend beetje werken aan de Nielsencase. Nielsen is een internationaal bedrijf dat de fast moving consumer goods-markt analyseert, producten zoals waspoeder en dergelijke.

Nu hebben wij een powerpointpresentatie gekregen over de biermarkt. We moeten een analyse van deze markt uitvoeren, voor een specifiek merk hun resultaten bespreken en aanbevelingen doen voor dat merk, en wij hebben Stella Artois. Ik verschoot een beetje van de terleurstellende cijfers, maar dan realiseer ik me telkens dat het geen waargetrouwe cijfers zijn, want in werkelijkheid zijn zij -echt wel- de grote concurrent van Jupiler, en niet pas een tweerangs biertje...

Dus vandaag heb ik wat aan -zoals dat zo mooi wordt genoemd- beschrijvende statistiek gedaan. En 't is wel redelijk goed gelukt, zoveel cijfers schrikken mij snel af, maar eenmaal je er wat mee bezig bent, zie je er heel snel de verbanden tussen.

Gelukkig hebben we nog even om het rapport af te geven, en sta ik er niet alleen voor! Ik hou jullie op de hoogte...

1 opmerking: