Pagina's

maandag 2 januari 2012

Overgang van oud naar nieuw

Bloggen is alweer een tijdje geleden, maarja over wat kan ik schrijven? Mijn 'leven' bestaat momenteel uit slapen, leren, eten, en heel af en toe Pieterjan zien. Daar krijg ik niet meteen inspiratie van, tenzij ik jullie kan amuseren met wat marketingleerstof en dergelijke...
Ok, dit weekend was dan een uitzondering, maar de overgang van oud naar nieuw is niet een avond om op tijd te gaan slapen en de ochtend erna flink te studeren.

Dan maar even wat vertellen over mijn weekend: zaterdag in de late namiddag de trein naar Kortrijk genomen, het plan was om in de voormiddag wat Access te doen, te eten en in de namiddag Access afronden. Is dat plan even mislukt. 's Morgens geraakte ik niet uit mijn bed; onder het motto '00u halen zonder al te veel gegeeuw' bleef ik dus nog wat extra liggen in bed, kwestie van goed uitgeslapen te zijn :-) beetje Access, eten en dan besefte ik plots dat ik binnen twee uur al moest vertrekken richting station. En moest mijn kleine 'valies' nog bijeensprokkelen, douchen en Marianne zou mijn haar doen... Zo werd het zaterdag dus geen echte studiedag. Aangekomen in Kortrijk stond Pieterjan mij, zoals gewoonlijk, op te wachten, waarna we nog beetje gezellig bij elkaar waren voor we naar één van zijn vrienden vertrokken om daar Oudejaar te vieren. Oudejaar was dus op 't gemak aperiteven, gourmetten en dessert eten. Rond 2u30 lagen we al in bed, maar best, ik zou het niet veel langer hebben uitgehouden... 

Zondag hebben we lang uitgeslapen. Ik verschoot me bijna een ongeluk toen Pieterjan zei: "gaan we opstaan, het is al 11u", hij is namelijk geen lange slaper en houdt er zeker niet van om lang in bed te blijven liggen, dit alles in tegenstelling tot mij. Dus tot 11u in bed blijven is wel leuk! :-) 's Namiddags was het familiefeest van Pieterjan bij hen thuis; allemaal nonkels, tantes, neven en nichten die ik nog nooit had ontmoet. Dit was in het begin beetje onwennig, maar er was ook een klein achternichtje bij van 14 maanden die al snel op mijn schoot belandde, en zo liep het allemaal wel los. Tegen de avonds was het tijd om terug naar huis te keren. ik zag wel wat op tegen de treinrit, maar gelukkig was er Gossip Girl om mij te amuseren tijdens deze rit. Thuis aangekomen te horen gekregen dat er binnen zes maanden een achterneefje of -nichtje bijkomt was de ideale afsluiter van het 'feestweekend'!

Ondertussen is de tweede dag van het nieuwe jaar ook weer gepasseerd. Maandag was een dag met Access afronden, beginnen studeren aan marketingterminologie in 't Engels, aperitieven en een rustige avond met de laptop in bed.

Slaapwel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten