Pagina's

dinsdag 3 januari 2012

New Year's Eve

Tussen het leren door ging ik enkele dagen geleden met mijn kleine zus naar de film 'New Year's Eve'. Dé film van het moment, althans dit dacht ik toch... Alhoewel de film zich afspeelt in New York, en er wel 'wat' bekende acteurs meespelen vond ik de film eigenlijk echt niet zo goed...

New Year's Eve is gelijkaardig aan films zoals 'Zot van A', 'Love Actually' & 'A Valentine's Day', deze laatste is van dezelfde regisseur als New Year's Eve: de succesvolle Garry Marshall (van o.a. Pretty Woman en Runaway Bride). Maar nu dus terug naar New Year's Eve... Onder het motto 'The one night anything is possible' volgt de film een tiental New Yorkers op Oudejaar. Meer dan tien personages/verhaallijnen uitwerken in twee uur is geen gemakkelijke opdracht, maar toch slaagde de film er niet in om mij 'raken'. Af en toe wel wat grappige momenten, maar ook wel gebeurtenissen waarvan je denkt: "Seriously?! Michelle Pfeiffer en Zac Efron..." Andere bekende acteurs in het rijtje zijn: Sarah Jessica Parker, Hilary Swank, Rober De Niro, Katherine Heigl en Ashton Kutcher.

Het hoofdverhaal in de film is het slagen van de ball drop op Times Square. Een traditie op oudejaar in New York, maar waar ik tot voor deze film nog nooit had van gehoord... Echt raar! Dan maar eens wat research gedaan, en ontdekt dat deze gebeurtenis al meegaat van 1907. De bal van 2008 is permanent te bezichtigen in Macy's op Herald Square, die een bezoekje verdient in februari! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten